Два льотчики-випробувачі НАСА вже зайняли свої місця і підготувалися до польоту в капсулі Boeing Starliner для подорожі на Міжнародну космічну станцію, коли зворотний відлік було зупинено всього за дві години до запланованого старту.
Генеральний директор United Launch Alliance Торі Бруно сказав, що клапан скидання тиску кисню на верхньому щаблі ракети Atlas почав відкриватися та закриватися, створюючи гучний шум.
За словами Бруно, термін служби клапана, можливо, перевищив 200 000 циклів, а це означає, що його доведеться замінити, що перенесе запуск наступного тижня. Але якщо інженери матимуть змогу швидко визначити, що клапан все ще працездатний, команда запуску зможе повторити спробу вже у вівторок увечері.
Перший політ екіпажу Boeing затримувався протягом багатьох років через несправність капсули.
Бруно сказав, що аналогічна проблема з клапаном траплялася минулими роками на кількох інших ракетах Atlas, які запускали супутники. Проблема була швидко вирішена шляхом відключення та повторного включення проблемних клапанів. Але у компанії суворіші правила польотів космонавтів, що забороняють переробку клапанів, коли на борту знаходиться екіпаж.
Менеджер програми комерційних екіпажів НАСА Стів Стіч визнав, що це був важкий виклик.
– Ми робимо це крок за кроком і збираємося запустити, коли будемо готові, і полетіти, коли це буде безпечно, – сказав Стіч журналістам.
Перший випробувальний політ Starliner без екіпажу в 2019 році не досяг космічної станції і Boeing довелося повторити політ. Потім компанія зіткнулася з проблемами з парашутом і легкозаймистою стрічкою.
Десять років тому НАСА найняло Boeing та SpaceX для доставки астронавтів на космічну станцію та назад після завершення програми шатлів, заплативши приватним компаніям мільярди доларів. SpaceX займається бізнесом орбітального таксі з 2020 року.